Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

3.4.05

Beröm i Svenskan

Det är ont om sossar i blogosfären, skriver Per Ericson i Svenskan i dag. Där även undertecknad får lite beröm. Kul! Nu gäller det bara att leva upp till programförklaringen... :)

Så här skriver Per:

"Visst kan det verka konstigt att de mest resursstarka har svårt att hävda sig i bloggosfären. Men sanningen är förstås att pengar och ombudsmän inte är till särskilt stor hjälp. En blogg behöver inte kosta något. Och hela poängen är att processen ska vara så enkel att en privatperson kan hålla igång verksamheten.

Ett av de senaste tillskotten i den politiska sfären är Patric Rylanders blogg (patricrylander.blogspot.com). Han noterar i sin programförklaring: 'Politiker är människor av kött och blod och det måste få synas. Det måste få finnas åsiktsskillnader mellan och inom partierna, annars blir politiken dötrist.' Han konstaterar också: 'Ofta sammanfaller mina åsikter med kristdemokraternas, men inte alltid, och jag kommer inte dra mig för att varna borgerligheten för att bli urvattnad.' Det är en lovande ansats. I bloggosfären premieras eget tänkande, inte partibok. Vill man höra människor läsa högt ur partiprogrammet kan man titta på tv-nyheterna."