Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

10.10.05

Rensa i genusträsket!

Tomas Idergard slår huvudet på spiken när han i dagens Svenskan sågar genushysterin. Frågan är bara om en ny borgerlig regering vågar trampa på bromsen. Även i alliansen finns kompisar till Tiina Rosenberg och Eva Lundgren, om än inte lika frispråkiga... möjligen med Birgitta Olsson (fp) undantagen.