Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

5.5.06

Israel bör bojkotta Sverige

Folkpartisten Birgitta Ohlsson tillhör inte direkt mina politiska favoriter. Men idag är hon klockren: Regeringens Mellanösternpolitik har havererat skriver hon med anledning av att en Hamasterrorist beviljats visum till Sverige.

I ett krystat försök att försvara sig hävdar Sveriges generalkonsul i Jerusalem att visumet beviljats en person och inte en organisation. Må så vara, men hur många organisationer är det som spränger sig själva i bussar mitt i den israeliska rusningstrafiken. Det är enskilda individer som i sin tur är organiserade i exempelvis Hamas. Den aktuelle terroristen gör dessutom resan i egenskap av just företrädare för sin våldsorganisation. Han kommer inte direkt till Sverige för att plocka vitsippor.

Beslutet att bevilja visum legitimerar terrorism och besinningslöst våld mot civila. Lika lite som företrädare för ETA, IRA, Al Qaida eller insomnade Baader Meinhoff eller italienska röda brigaderna ska eller skulle ha släppts in i landet ska palestinska terrorister göra det.

Israel bör fundera på att bojkotta Sverige.

2 Comments:

Blogger Ulf said...

Samtidigt som Birgitta Olsson säger sig vara för fri invandring (http://www.birgitta.nu/tycker.htm till exempel) så ska vissa inte ens få besöka landet. Verkar ju väldigt konsekvent...

4:01 em  
Blogger Patric Rylander said...

...som sagt: Birgitta Olsson har sällan rätt men ifråga om Hamasledarens Sverigebesök var hon klockren.

8:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home