Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

18.3.06

Bandyfest på Studenternas


I morgon är det dags för årets största idrottshändelse, OS och fotbolls-VM inräknat, nämligen bandyfinalen på Studenternas. Som vanligt är vi ett gäng som tidigt samlas vid Sten Haases spis för att värma glögg (inte för länge!) och fylla termosar.

Därefter styr bilarna mot Uppsala. Nytt för i år är bandyfrukost på Suttungs krog. Max kladdburgare får stå tillbaka. Förhoppningsvis ett lyckat försök att ändra i det traditionstyngda programmet.

I fjol bangade jag finalen för första året på länge. Faktum är att jag inte såg en enda bandymatch förra säsongen. Finalförlusten 2004 blev för mycket. När matchen blåstes av och Bajen hade torskat efter att ha haft ledningen med 5-2 och bränt en straff slängde jag Bajenkepsen och tog time out en säsong. Lika bra det. Bajen åkte ut redan i kvarten i fjol.

Efter en knagglig allsvenska i år gick det bättre i elitserien. Nu ser det riktigt stabilt ut. Men Edsbyn är inte lätt att tas med. Ett kanongäng som spelar schysst och inte har någon Fosshaug i laget.

Det är bara att titta djupt i termosen, dra ner kepsen över öronen och hoppas. Forza Bajen!

Skissen visar Studenternas. Från unt.se