Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

20.4.06

Missa inte Per Ericsons blogg

Svenskans Per Ericson har börjat blogga eller rättare sagt skriva veckobrev på nätet. Välkommen! Första numret bådar gott. En uppgörelse med lärarfackets angrepp på religionsfriheten och föräldrarnas rätt att ge barnen en uppfostran i enlighet med familjens värderingar.

Redan för ett år sedan bloggade jag om ett tidigare angrepp på de konfessionella friskolorna. Frågan är vad som är farligast: skolor som ärligt deklarerar vilka värderingar som gäller och vad som påverkar eleverna? Eller skolor som påstår sig vara objektiva och i själva verket indoktrinerar i sekulärfundamentalism?

Spana förresten in Per Ericsons länkar. Inte Sveriges längsta lista, men antagligen en av de bästa. Dessvärre verkar min bloggmall ha ofullkomligheten att det inte går att göra länklistor. Eller är det bara månne jag själv som brister i teknikkunskap. Skulle i och för sig inte förvåna...