Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

21.3.06

Bosse tar över

Laila Freivalds avgår och efterträds av Bosse Ringholm, känd som regeringens solstråle och främsta sociala begåvning. Blotta tanken på Bosse på ett cocktailparty är inte helt enkel...

Låt oss bara hoppas att han lärt sig att lägga på luren. Annars kan det bli ett riktigt intressant halvår fram till valet. Det är en sak att såga journalister och politiska motståndare. Värre blir det om Merkel, Bush eller Berlusconi får sig några "sanningens" ord från Bosse.

2 Comments:

Blogger Nya Bergérusbloggen 3.0 said...

Jag tyckte Persson var ganska tydlig på PK om att Bosse bara ska vara utrikesminister i avvaktan på att en ny utses. Och det verkade handla om någon vecka eller två.

2:12 em  
Blogger Patric Rylander said...

Spännande veckor i så fall...

Perssons regeringsombildningar brukar ju kunna dra ut på tiden.

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home