Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

22.11.06

En till Rylander

Knappt hade jag bloggat färdigt det förra inlägget förrän hustrun meddelade att vattnet hade gått. Vid sju tiden på torsdagmorgonen var vi på Södra BB. Efter en dag av väntan, godisätande och tidningsbläddrande körde det igång på allvar runt 15. 18,10 föddes lille Edvin som inte är så liten: 4010 gram och 54 cm. Ett litet underverk som knappt öppnat ögonen. Ligger mest vid mammas bröst och sover. Storasyster är mäkta nyfiken och vill hjälpa till.

Tyvärr har vi inte fått digitalkameran att funka riktigt än så jag har inga bilder att visa upp. Återkommer med det.