Patric Rylander

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om den "lilla" och den "stora" världen ur mitt perspektiv. Mitt liv handlar mycket om min fru Rakel, vår dotter Agnes, vår nyfödde kille Edvin, katterna Gösta och Sune och vårt radhus i Krusboda i Tyresö. Borgerlig och värdekonservativ kristdemokrat.

Namn:
Plats: Tyresö, Stockholm, Sweden

Snart 40 och sysslat med samhällsfrågor under större delen av mitt liv, genom kd, men också som ledarskribent vid flera landsortstidningar. Praktiserande katolik och stolt far. Numera kanslichef för kd i Stadshuset, men här skriver jag inte som tjänsteman utan som tyckare och kd-politiker.

6.9.05

På plats i Stadshuset

Efter tio år som glad student, ledarskribent och informations- och pressansvarig har det blivit dags att ta steget fullt ut och gå tillbaka till politiken på heltid. Från och med igår jobbar jag som politisk sekreterare och pressansvarig för kristdemokraterna i Stockholms stadshus.

Jag har haft gott om tid att hämta krafterna sedan jag 1995 slutade som förbundssekreterare för KDU och åren har gett mig en hel del nyttig erfarenhet och värdefulla perspektiv som jag tror kan komma till nytta.

Augusti 2003 till februari 2004 gjorde jag ett kort gästspel här i Stadshuset så jag vet ganska väl vad jobbet går ut på. Det ska bli kul att jobba med alla entusiastiska kristdemokrater som lägger ner själ och hjärta i sitt engagemang.

Politiken har givetvis en baksida. Om den har det sagts och skrivit mycket så jag hoppas att jag tvärtom kan bidra till att visa att man inte behöver synkronisera sin hjärna med partiprogram och lägga all vaken till på politiken bara för att man har ett engagemang. Det ska vara möjligt att kombinera familj och politiskt arbete.

Den som fruktar för min blogg tror jag att jag kan lugna. Jag kommer försöka att ha samma självständiga linje på kristdemokratisk grund som hittills. Tycker jag inte som mitt parti eller "allianskamraterna" kommer jag skriva det. Misslyckas jag är det bara att säga till.

Har du vägarna förbi Stadshuset är du välkommen att titta förbi på en kopp kaffe.